כיצד לבנות אתר שמותאם לקידום אתרים

בניית אתר אינטרנט חדש מחייבת הרבה החלטות באשר למבנה, עיצוב, תוכן ועוד. אחד המשתנים החשובים ביותר אם לא החשוב ביותר הוא קידום אתרים. היכולת של גולשים למצא את האתר בחיפושים רלוונטים, להיכנס ולבצע המרה, היא הבסיס להצלחה של אתר עסקי. קידום אתרים מקצועי יכול להשפיע דרמטית על ההצלחה של האתר בהמשך הדרך.

בניית אתר חדש היא הזדמנות לעשות את זה 'כמו שצריך' מבחינת קידום.

במאמר הזה נעבור על כל הדברים שחשוב לדעת כאשר מקימים אתר.

מה חשוב שיהיה באתר חדש מבחינת SEO

האמת היא שקידום אתרים הוא נושא כל כך רחב, שבמאמר אחד נוכל רק לטעום ממנו. כל נושא שנזכיר כאן יכול להפתח ולהתרחב אל שלל תתי נושאים. מה שנזכיר כאן הוא ברמה של הכרת הדברים וברמת הצ'ק ליסט. מה שנחמד הוא שנעבור בין נושאים שונים כך שהמאמר יהיה יחסית מעניין. אז יאללה, ניגש לתכלס:

  1. התאמה מלאה למובייל ולטאבלטים – אני אחסוך לכם כאן את ההרצאה על איך העולם עובר למובייל. מה שצריך לדעת הוא שגוגל נותנת הרבה דגש לחוויית משתמש והרבה דגש לגרסאות מובייל טובות של האתרים השונים. בנייה נכונה של האתר למובייל דורשת הרבה נסיון ומחשבה. אופי החיפוש והגליש מנייד הוא מאד שונה מאשר מחשב רגיל וזה יתן את אותותיו בתוכן יעודי למובייל.
  2. תפריטים ברורים, נוחים ונגישים – כל שם תואר כאן חשוב. תפריטים ברורים הם כאלו שהגולש רואה ומבין בבירור על מה ללחוץ ולאן הוא יגיע כתוצאה מזה. תפריטים נוחים קל יותר להגדיר כהיפך של תפריטים לא נוחים – כשתראו כזה, תדעו מייד (כל מיני תתי תפריט שיורדים בהסתרות או לא מיושרים או סתם עם שטח קטן מידי ללחיצה..). תפריטים נגישים הם תפריטים שנמצאים במקום נורמלי באתר. זה אומר למעלה דרך אגב. מקסימום תפריט צידי אבל לא בשום מקום אחר.
  3. כתובות מותאמות לSEO – חשוב לתת כתובות נכונות שהן קצרות ומייצגות נאמנה את הדף. באתרים בעברית, עדיין לא רצוי לתת כתובות URL שכוללות אותיות בעברית. יש לזה כמה סיבות, העיקריות נובעות מכך שזה יוצר כתובות ארוכות כאשר הן מומרות על ידי הדפדפנים מכיוון שביטוי אותיות בעברית 'שוקל' שלוש אותיות רגילות.
  4. רשתות חברתיות – התממשקות עם הרשתות החברתיות העיקריות היא ממש הכרחית. מבחינת דירוג האתר יש לזה השפעה קטנה אם בכלל אבל צריך לזכור כמה דברים. לרשתות החברתיות יש הרבה השפעה ורוב הסיכויים שההשפעה שלהם על הקידום רק תגבר מעדכון גוגל אחד לשני. דבר נוסף הוא שרשתות חברתיות יכולות להביא הרבה תנועה לאתר שזה דבר טוב לכשעצמו ויכול להשפיע באופן משני גם על הדירוג בגוגל מכיוון שהן מציגות את האתר כיותר סמכותי.
  5. תמונות – תמונות הן אמצעי חזק ביותר לקידום האתר וצריך לעשות אותו נכון. נתחיל מהדבר הבסיסי ביותר, דאגו לתמונות טובות ככל שניתן. הדבר יעזור להשאיר גולשים בדף וגם יעזור לכם לתת את האווירה הנכונה ולהסביר את המוצר או השירות שלכם בצורה יעילה יותר. תמונות טובות גם ימשכו תנועה מחיפוש התמונות. זה מביא אותנו לדבר הבא, דאגו לתיאור אלט טוב של התמונה. תיאור טוב יספר לגוגל מה נמצא בתמונה והוא יוכל להציג אותה בחיפושים רלוונטים. הנקודה האחרונה בנוגע לתמונות היא לדאוג שהן יהיו קלות מספיק בכדי שיעלו מהר. כמה עשרות קילו יספיקו לרוב המוחלט של התמונות.
  6. מילות מפתח – הבסיס של התנועה שמגיעה לאתר היא מחיפושים בגוגל ואלו נעשים על בסיס מילות מפתח. חשוב לבצע חקר מילות מפתח לפני הקמת האתר. בעיקרון זהו נושא מאד רחב, אבל בכל זאת, בקצרה: מחקר טוב יתן לנו מילות מפתח ששוה יהיה לנו לקדם מבחינת קלות הקידום, נפחי החיפוש ואיכות התנועה שמגיעה. אלו הם שלושה משתנים שצריך לג'נגל בינהם ביצירתיות מה שנקרא. לפעמים יוצא שדווקא כל מיני מילות מפתח מוזרות יהיו משתלמות לקידום למרות שנפח החיפוש בהן קטן, לפעמים יהיו מילים מאד תחרותיות אבל לא מועילות לעסק הספציפי שלנו. צריך להפעיל המון קומון סנס בעניין הזה.
  7. מפת אתר בנויה נכון – בעיקרון, מפת האתר היא הדרך שלנו להצביע לגולש על מיקומו ביחס למבנה האתר. באתר שלנו יש שני סוגי גולשים: הזחלן (CRAWLER) של גוגל וכל יתר הגולשים. בשביל הזחלן אנחנו צריכים מפת אתר בפורמט XML. בשביל 'יתר הגולשים' אנחנו צריכים אותה במבנה HTML. מפת אתר חשובה להתמצאות של הגולש באתר וליכולת שלו למצא את מה שהוא מחפש. העדרותה תוביל אפילו לנטישה של האתר.
  8. מהירות טעינה של האתר – אני לא יודע מה איתכם אבל אני, אם אתר לא עולה תוך שניות ספורות (3.5), אני הולך אחורה ונכנס לבא. כאילו מה כבר מחלקים שם? זהב? כולה רציתי לברר את ראשי התיבות YMYL… וברצינות, נושא טעינת האתר הוא קריטי, לא פחות. יש כמה דברים שניתן לעשות בעניין. הראשון הוא לשמור על אתר נקי וללא תוספים מיותרים. את התוספים שבכל זאת נשתמש רצוי לבחון ולראות שהם לא מאטים את האתר. על כל הנושא של תמונות כבר דיברנו. חשוב לעשות שימוש באחסון ברמה שתומך בסטנדרט HTTP2 שבלי להכנס לפרטים – זה משהו טוב. נסו לבדוק את מהירות האתר, נפרגן כאן לחברה קטנה ואנונימית שפרסמה כלי בדיקה: PageSpeed Insights של גוגל.

סיכום

האמת שיש עוד דברים, יכולנו לדבר על תוכן או תגיות ועל עוד המון נושאים אחרים. את רובם ניתן להשלים עם הזמן. משהו נוסף שגם אותו תכלס אפשר לצרף צאוחר יותר אני בכל זאת רוצה לציין כאן בסיכום. לכל מי שמשתמש בוורדפרס, מומלץ להתקין ולהתרגל לעבוד עם תוסף יוסט (SEO Yoast). זהו תוסף שגם בגרסתו החינמית מציע הרבה שימושיות, ולמעשה ניתן להישאר איתה בלבד. התוסף הוא מאד פופולרי ותמיד תמצאו עליו מידע.


כל הזכויות שמורות לאתר דרופר.
מוגש כשירות לציבור מאת לק"י שיווק באינטרנט
קבל אתר בחינם