לבנות אתר בחינם? להשקיע כסף? יתרונות וחסרונות

אחד ההתלבטויות המרכזיות של בעלי האתרים היא בין בנייה בחינם לבנייה בתשלום. התשובה, כצפוי, תלויה במטרות האתר. לאתרים עסקיים, למשל, כנראה נעדיף ללכת על בנייה בתשלום. עם זאת, לעניות דעתנו, באתרי תמיכה וטסטים, ניתן להתפשר על בנייה חינמית.

אל דאגה, במאמר לא נתיש אתכם עם רשימת מטרות לכאן או לכאן, אלא פשוט נפרט מהם היתרונות והחסרונות בכל אחת מהאפשרויות.

יתרונות וחסרונות – בניית אתרים חינמית

יש לא מעט טיעונים לכאן ולכאן: חסרונות ויתרונות בתחום בניית אתרים בחינם. נתחיל ביתרונות:

יתרונות:

  • אפס השקעה כספית: בנייה חינמית, כשמה, חינמית לחלוטין. מדובר, כמובן, ביתרון הכי משמעותי שלה.
  • מערכת מוכנה מראש: אין צורך לדאוג יותר מדי – הכל תוכנן מראש לנוחיותנו. כעת, רק נדרש עיצוב כראות עינינו לעמודים השונים באתר, מבלי סיבוכים מיותרים.
  • זמן הקמה קצר במיוחד: החל מסיום ההרשמה, תוך דקות בודדות, תוכלו לצאת עם אתר נפלא. לעומת זאת, בבנייה בתשלום… כל העסק לא ממש אפשרי.
  • לבד, ללא ידע מקדים: בנייה בתשלום דורשת ירידה לפרטים הטכניים, ולכך נצטרך אנשי מקצוע. עם זאת, בנייה בחינם פשוטה בהרבה, וברוב מוחלט של המקרים, תוכלו לעשות הכל לגמרי לבדכם.

אז… מהם החסרונות?

טוב, לא חסרים חסרונות (הזהרנו מראש!).

  • אפשרויות מוגבלות: בדרך כלל, מערכות Free Building מוגבלות מאוד לעומת בנייה בתשלום. בבנייה בחינם יחסרו לכם: דומיין אישי למותג, אפשרויות עיצוביות, גישה לקוד ועוד.
  • תדמית זולה: בבנייה חינמית לגמרי, אין ברירה אלא להתפשר על תבנית עיצוב מוכנה. בכנות, מדובר במהלך לא מקצועי, אשר לא משאיר חלון ממשי להתפתחות. כתוצאה מכך, כל האתר יסבול מתדמית זולה. חשוב להדגיש שבדרופר לא משתמשים בתבניות חינמיות אלא בתבניות שהוכנו במיוחד עבור הלקוחות שלנו.
  • אי-יציבות: חוץ ממערכת Wix, ובשירות דרופר ועוד כמה אופציות בודדות אחרות, מרבית הפלטפורמות מכילות “שברי זכוכית” בדרך. במילים אחרות: אי-יציבות – בדיוק כמו אחסון חינמי. מצפים ל־99% יציבות? בבנייה חינמית מומלץ להוריד את הציפיות ל־60-70%.
  • דרישות מצומצמות: באתר חינמי, תמיד תיאלצו להתגמש. תוכלו למצוא דברים דומים למבוקשכם, אך רק דומים.

יתרונות וחסרונות – בניית אתרים בתשלום

מדובר בהוצאה שלעיתים חיונית, ורוב בעלי העסקים כבר מכירים בחשיבותה. תוצאותיה שונות לגמרי מתוצאות הבנייה החינמית.

מה בדיוק היתרונות?

  • מערכת מושלמת: מרבית האתרים שנבנו בתשלום, יושבים על גבי WordPress בשרת אחסון קנוי. בזכות שרת האחסון הקנוי, המערכת חסרת גבולות (בניגוד לוורדפרס על ענן). מעכשיו, תוכלו ליצור עיצוב מותאם אישית, להתקין תוספים ייחודים ועוד.
  • נראות מצוינת: בניגוד לעיצובים חינמיים, כאן תוכלו ללכת לכל כיוון שתרצו. לא מעוניינים לעצב
    מ־0? אין שום בעיה, יש המון עיצובי פרימיום מוכנים מראש – רובם פשוט מהממים.
  • אפשרות לתכנות: במערכת בתשלום, תוכלו לשכור מתכנתים בשפות שונות: Html, CSS, PHP, Java וכו'. בעזרתם, תוכלו להוסיף כל דבר שעולה על הדעת, לדוגמה: ניתן לשנות את תפריט לוח הבקרה כרצונכם – לפי מה שנוח לכם.
  • חנות וירטואלית: מערכות חינמיות כמעט אף פעם לא מאפשרות ניהול חנויות וירטואליות. עם זאת, במערכות בתשלום הדבר אפשרי ועוד איך. יתרה מכך, לא קיימת הגבלה על כמות המוצרים: עשרות, מאות, אלפים – אתם חופשיים להחליט. בקיצור, יתרון ענק.
  • התאמה עיצובית אישית: במערכות פתוחות בתשלום, או מערכות מאפס, אפשר להיעזר במעצב גרפי לכל פרט ופרט שתרצו לשנות/לעצב מחדש.
  • שירות ותמיכה: כאן, יש בהחלט תמיכה רשמית (טוב, כל עוד לא מדובר בוורדפרס). גם אם יש לכם מערכת מאפס, עדיין תוכלו לקבל תמיכה מבונה האתרים. בשורה התחתונה: בבנייה בתשלום כמעט תמיד קיימת תמיכה חיונית, וטוב שכך.

ועוד.

ומה לגבי החסרונות?

  • עלות ההקמה הראשונית: החיסרון הגדול ביותר. עלות ההקמה הראשונית אינה פשוטה: תשלומים לבוני אתרים, מעצבים, מתכנתים – לא חסר למי לשלם.
  • תשלומים צדדיים: כמו בכל דבר, יש הוצאות צדדיות. אילו הוצאות? ובכן, לא חסר: פיצ'רים ייחודים, בנייה מותאמת ותשלומים למפתחים מפעם לפעם. כמו כן, מן הסתם, אם תרצו לשדרג את האתר כל כמה זמן, גם זה יעלה לכם.
  • תשלום חודשי \ שנתי: בעניין התשלומים החודשיים / שנתיים יש 2 גישות:

    בונים לבד: תיאלצו לשלם לחברת האחסון 30-40 ₪ בכל חודש, ובשנה: 300-400 ₪.

    בונים עם חברה: תיאלצו להיפרד מתשלומים שנתיים על האחסון ותחזוקה מינימלית חודשית/שנתית.

    נכון, עניין התשלומים הוא חיסרון משמעותי, אך אין מה לעשות בנידון…

  • התעסקות עם תקלות: לעיתים, ניתקל בתקלות מצד האתר, כמו שגיאת PHP בקוד 500 (לדוגמה). במקרה כזה, תצטרכו לשכור מתכנת (עוד כסף), או לחפש את מקור הבעיה, במידה ויש לכם ידע מקדים בתכנות.

לסיכום – במה לבחור?

כאשר מתלבטים בין שתי האפשרויות, מומלץ לשאול כאלו שכבר בחרו, לכאן ולכאן – ולשמוע את המשוב שלהם. הרוב המוחלט של בעלי האתרים מעדיפים “שקט נפשי”, ותשלום לשירותי הבנייה מאפשר אותו (אחריות ותמיכה).

אפשרות הבנייה בחינם, בגדול, מתאימה יותר לאנשים המעוניינים להתנסות ב־”עולם”, ולכאלו שפשוט לא זקוקים לאתר בתשלום. לדוגמה, קהל מקדמי האתרים, אשר נוטה לפתוח אינספור בלוגים ואתרים,
ו־”להזריק” בתוכם קישורים, נוטה להשתמש בבנייה חינמית – הוא לא זקוק ליותר מזה.

בסופו של יום, הכל תלוי בכם ובמטרת האתר שלכם (האם אתם מוכנים להתפשר על כמה עניינים?).
כולנו תקווה שעשינו לכם סדר בבלגן, וריכזנו את כלל הטיעונים של כל צד וצד בהתלבטות.

בהצלחה.


כל הזכויות שמורות לאתר דרופר.
מוגש כשירות לציבור מאת לק"י שיווק באינטרנט
קבל אתר בחינם